Inspelen op zorgvraag

De zorgvraag verandert voortdurend en de huisartsenpraktijk, als spil van de zorg, dient hierop in te spelen. Het is belangrijk dat je als praktijkhouder(s) een visie hebt, dat je als praktijk weet waar je goed en niet goed in bent, waar de kansen en bedreigingen liggen. Kortom organisatie-ontwikkeling voor de huisartsenpraktijk. Met dat inzicht kun je een strategie bepalen, doelstellingen formuleren en een plan van aanpak maken.

 

Wat betekent dat in de praktijk?

Wanneer de praktijk zich wil ontwikkelen, is het zinvol om stil te staan bij organisatie-elementen, zoals strategie, structuur, cultuur, leiderschapstijl, werkprocessen, opleiding, enz. Hoe wil je deze elementen vormgeven en welke gevolgen heeft dat voor de medewerkers.

 

Weerstand, en nu?

Weerstand is een normaal onderdeel van een veranderingsproces. Verandering roept automatisch weerstand op want er is beweging. Hoe ga je daar mee om? Hoe krijg je de medewerkers mee in nieuwe ontwikkelen? En wat vind je er eigenlijk zelf van? Lees hier verder.

 

Begeleiding

Wil je een klankbord op het gebied praktijkontwikkeling, wil je meer rendement op het gebied van leiderschap en samenwerken, LEAN werken? Wil je ondersteuning bij het vormgeven van verandering en het hanteren van weerstand? Ik begeleid je op het gebied van vraagstukken op het gebied van orgnisatieontwikkeling.

 

Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken